boodschappentips

Zie je op tegen het boodschappen doen?

 

Boodschappen doen als je suikervrij(er) wilt gaan eten komt ineens in een heel ander perspectief te staan. Gooide je voorheen achteloos dingen in je karretje (nouja, vast niet altijd), nu ga je ineens heel bewust boodschappen doen. Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje tegenop ziet.

Het houdt namelijk in dat je je gaat afvragen of iets wel of geen suiker bevat of in ieder geval hoevéél suiker het eigenlijk bevat. Je gaat anders kiezen.

In het begin zal het je duizelen

Ik kan het niet mooier maken dan het is. Maar ik kan je wel op weg helpen met een aantal super handige tips, zodat jij heel anders, veel bewuster en vooral gezonder en suikervrijer je boodschappen doet!

Een enorme inkopper zal je denken, maar ik noem hem toch: Ga niet met een lege maag boodschappen doen! De supermarkt doet er álles, maar dan ook echt álles aan om jou te verleiden om lekker veel te kopen. En nee, daarbij houden ze geen rekening met jouw gezondheid. Als je honger of trek hebt, dan zwicht je echt veel sneller voor verleidingen. Niet doen dus! En zorg als je je kids meeneemt, dat ze ook net wat gegeten hebben

 

Geen suiker toegevoegd…

Jaja dat klinkt leuker dan het is. Dat betekent meestal dat ze gebruik gemaakt hebben van vruchtenconcentraat. Wat precies hetzelfde met je lichaam doet als suiker. Opletten dus!

 

Suikervrij…

Dan is er meestal gebruik gemaakt van zoetstoffen. Geen suiker dus, maar je lichaam maakt geen onderscheid en jullie raken zo de trek in zoetigheid niet kwijt.

 

Ongezoet…

Weer zo’n slimmigheidje van de producent, hier maken ze gebruik van zoetmiddelen die niet onder suiker vallen. Maltodextrine is hier het bekendste voorbeeld van.

 

Alles wat eindigt op -ose

Is een suiker. Alles wat eindigt op -siroop of -stroop ook. Daarnaast natuurlijk gewoon alles waar het woord suiker in voorkomt. Vruchtenconcentraat of geconcentreerd fruitsap zijn beide ook gewoon suiker. Verder is er gelukkig de Supermarkt Survival Pas, waarop je precies kunt zien wat suiker is op een etiket. Je download hem GRATIS HIER.

 

En last but not least…

Alle potten, pakjes en zakjes met saus en soep kun je eigenlijk sowieso overslaan. Zitten allemaal stikvol suiker (en E-nummers!).

 

Ik hoop dat je met deze tips al heel anders je boodschappen doet. Je zult zien dat je best heel gauw weet wat je wel en niet kunt pakken en dat het etiketten uitpluizen al heel snel minder tijd in beslag neemt.

Zorg er daarnaast altijd voor dat je een goede standaard uitrusting in je keuken hebt. Wat mijn keuken basics zijn die ik altijd in huis heb en gebruik vertel ik je in deze blog: Mijn keukenbasics voor een suikervrije keuken.

 

Neem er gewoon even de tijd voor in het begin, je verdient het echt dubbel en dwars terug!

Wil jij bewuster omgaan met suiker, maar het allemaal wél leuk houden voor je kids?

Download dan mijn gratis e-book "Gezond zonder gedoe in 3 simpele stappen".

Ik leg je daarin onder andere uit waar je op kunt letten zodat jullie gemakkelijk veel minder suiker binnenkrijgen, hoe je vanaf nu heel eenvoudig gezonde(re) boodschappen doet in je eigen supermarkt en hoe je een gezondere leefstijl leuk houd voor je kids zodat ze niet direct hun kont tegen de krib gooien.

Ja! Stuur mij het gratis e-book “Gezond zonder gedoe in 3 simpele stappen”

  • Ik ga uiteraard zeer zorgvuldig met je gegevens om. Hoe ik dat doe kun je lezen in de privacyverklaring.

Laat een reactie achter